Chcete, aby Vaše dítě bylo kreativnější, ohleduplnější a současně ambicióznější a vytvořit u něj pozitivní přístup k diverzitě? Existuje způsob, jak Vaše dítě naučit všem těmto kvalitám a ještě navíc najednou!
Vědci z japonské univerzity Keio v Tokiu ve spolupráci s hudební nadací YAMAHA MUSIC FOUNDATION se zabývali faktorem, který může přispět k rozvoji všech těchto schopností dítěte a vytvářet u něj pozitivní přístup k diverzitnímu prostředí.
Co je to schopnost adaptovat se na diverzitní prostředí a jak ji dělíme?
Začneme definicí ze zmíněné studie:
„Schopnost adaptovat se na diverzitní prostředí je schopnost uplatnit vlastní osobnost a individuální přístup k dosažení cílů v prostředí odlišných kultur.“
V podstatě se tento termín vztahuje k vaší schopnosti zůstat věrný sám sobě, tedy být takovým, jakým skutečně jsme a současně být schopen dosahovat cílů i v situacích, kdy nám jsou například k dispozici neznámé nebo různorodé zdroje řešení problémů.
Pro studium této problematiky výzkumníci zkoumali celkem 8 charakteristik, kterými popisují celkovou schopnost adaptovat se na diverzitní prostředí:
K měření těchto 8 kategorií použili výzkumníci různá tvrzení, jako například "Vím, jak je důležité dívat se na věci z celkového hlediska" nebo "Energicky se pouštím do věcí, které jsem nikdy předtím nedělal".
Účastníci pak mohli hodnotit, zda s nimi souhlasí, nebo nesouhlasí a do jaké míry pomocí tzv. Likertových škál.
Účastníci studie byli rozděleni do dvou skupin na ty, co se v dětství věnovali hudebním vzdělávacím aktivitám a na ty, kteří se žádným hudebním vzdělávacím aktivitám nevěnovali. Tímto způsobem byli výzkumníci schopni určit, zda mezi těmito dvěma skupinami existuje rozdíl ve schopnosti adaptovat se na diverzitní prostředí.
Lidé s hudebním vzděláním v dětství získali v sedmi z osmi pozorovaných kategorií vyšší hodnocení než ti, kteří hudbu v dětství nestudovali.
To naznačuje, že z těch, kteří mají v dětství zkušenosti s hudbou, vyrůstají všestrannější jedinci, kteří jsou schopni lépe spolupracovat s ostatními, adaptovat se na diverzitní prostředí a také kreativně myslet.
Je třeba upozornit na několik důležitých výhrad.
Podle tohoto průzkumu jsme schopni pomoci hudebního vzdělání v dětství probudit a rozvíjet pozitivní vlastnosti, jako jsou například schopnost být věrný sám sobě a být takovým, jakým skutečně jsme – a to i v diverzitním prostředí. Současně hudba prokazatelně rozvíjí kreativitu, schopnost dívat se na věci z jiného úhlu, nacházet nová řešení a tato řešení také efektivně a nekonfliktně komunikovat.
Programy YAMAHA MUSIC SCHOOL, zejména pak programy pro předškolní děti nabízí jedinečnou příležitost, jak probudit a rozvíjet v dětech pozitivní vlastnosti, které jim pomohou v dospělosti při řešení situací v diverzitním prostředí ať už v práci nebo kdekoliv jinde.
Máte zájem přihlásit své dítě na hodiny hudby? Kontaktujte nás ještě dnes a začněte!
Možnost nezávazné zkušební lekce »